19 Ocak 2023 Perşembe

Flört

Geçenlerde hiç uyuyamadan okula gittim. Böyle günleri sevmiyorum. Normalde iş yerine şakacı, gülümser, soru yanıtlayan bir insan olduğumdan bu durgun halim göze batıyor. Gelen geçenin neyin var, nooldu sorularına maruz kalıyorum. Bu sorulardan bıkmış otururken karşımda bir sinema oynamaya başladı. Ellerimi yüzüme koymuştum, arada ufak parmaklarımdan dünyayı görebildiğim bir aralık bıraktım. Okulda artık 60 larının başında biri kadın biri erkek iki öğretmen kah kahk kih kih gülüyor, eğleniyorlar. Aralarındaki flört enerjisi oradan bana doğru zonk zonk geliyor. Hemen parmaklarımı yüzümden alarak, etrafa baktım. Acaba benden başka farkeden var mı diye. Yooo. Herkes kendi halinde. Allah affetsin başladım dikize. İlkel bir dedikodu dürtüsüyle değil ama böyle bir şeye gereksinimim var. Ben yaşamasam da çevremde böylesine güzellikler, imkansızlıklar içinde açan güller görmek istiyorum. A kişisi erkek öğretmen bu dönemin başında karısını kaybetti. Kalp krizinden. Çok üzüldü herkes. Adam kendini toparlayamadı. Adam bana sorarsanız hödük biraz ama ellerini kadın öğretmenin saçında kibarca gezdirmeyi biliyor. Ya da aynı kadın öğretmen yere kalemini düşürünce almayı. B kişisi kadın. Öğretmen hep ama hep bir şeylerden şikayet eder. Son zamanlarda o kadar değil. Ağız ağıza konuşurlarken ve diyaloğun normal akışında erkeğin elleri saçında gezerken kahkahalar atıyor. Bu memnuniyeti de nerede görsem tanırım. Kahkahalar göğe yükselirken yine herkes kendi havasında. Acaba bu iki insandan bunu beklemedikleri, yaşlı buldukları için mi? Malum okul genç yuvası. 42 yaşındaki beni bile yaşlı bulup hayatım bitmiş muamelesi çekiyorlar. Kendi dünyamdan çıkıp on dakika onları merakla izledikten sonra aldı beni bir gülme. Hem çok mutluyum bu iki insanın çok keyifli vakit geçirmelerinden, bir yandan da sinsice kendime bir umut ışığı yakıyorum. Ölmedik candan umut kesilmez. Neden olmasın? Yaradan ol demiş olmuş. Daha da çoğaltılabilir. Bu gülme krizime tüm oda dönü baktı, nooldu dediler neşeyle. Bu ikisi yine kendi dünyalarında. Sanki bunlar serap da bi ben görüyorum. Tüm ilgi bende. Sonra da işte zil çaldı hepimiz derslere koştuk. 

2 yorum:

  1. nasıl güzeldir o havada gezen flört kıvılcımları... bazan kısacık bir anda olup biter her şey ve yaşanan ikili arasında kalır bütün kalabalığa rağmen. ayrıca 42 çok genç! ne demek ''beni bile yaşlı'' duymayayım bir daha! imza; bu sene 50 olacak handan.

    YanıtlaSil
  2. Yorumunun için teşekkür ederim. Biliyorsun devlet kurumları aileyi mıh gibi koruyan, kadına da evli değilse 30 undan sonra devre dışı bırakan yerlerdir. Ben kendimi inan yaşlı bulmuyorum. Hatta iu yaşımda daha güvenli ve iyi hissediyorum. Yazıda genel tavırdan bahsetmek istedim. Öğretmenler odasında 30 a kadar yaşlar rahatça söylenirken kadınlar tarafından, 31 olunca işler değişir. Geçende 30 yaşında gencecik bir öğretmen yaşımla dalga geçti misal. Bunu ağlayarak değil de gülerek söylüyorum bu arada. Bu konuda ‘kaşarlaştırdılar’.Sevgiler selam. Çok güzel bir emeklilik dilerim

    YanıtlaSil