2 Ocak 2022 Pazar

Madds Mikkelsen

 Normalde yakışıklı erkek sevmiyorum, tutulamıyorum yani. Mutlaka bir kusuru olması lazım. Kusurlu güzelliğin, çirkin cazibesinin hastasıyım; son zamanlarda , son zaman dediysem bir 15 gündür falan Madds Mikkelsen ezberimi bozdu. Bugün bir gençlik filmini de izledim. Adama yıllar resmen cömert davranmış, güzelliğine güzellik katmış. Şimdi düşününce de tam emin olamadım beni bu kadar çeken güzelliği mi yoksa bu Nordic filmlerdeki sessiz, sakin, sabırlı duruşu mu? İzlediğim üç filminde de hadi adlarını da vereyim, Onur Savaşı, Druk, Open Hearts, bizdeki ya da diğer hiçbir kültürdeki gibi cayır cayır bir kavha, ajitasyon, gözyaşı yok. Üç filmin de konusunu ortaya karışık yapmam gerekirse aldatma,ihanet, boşanma,hayat heyecanını kaybetme





,iftira var.Olaylar hızlıca seyrederken kahramanlar özellikle de Madds Mikkelsen’in  oynadığı karakter olayları analiz ediyor, sakin kalıyor, kendine bir öz saygısı var. Sadece o da değil. Bir aldatma varsa yerinde sakince konuşulup sonlara doğru biraz alevlense de insanı parça parça eden bir harbe dönüşmüyor ve en önemlisi duyguyu alıyorsunuz. Bu üç filmi de tavsiye ediyorum. Adam da böyle insanı rahat hissettiren bir taraf var.


İki sene evvel Danimarka’yı ziyaret etme şansım oldu. İnsanlar sakin , sessiz. Danimarkalı öğretmen arkadaş demişti ki burada yatarken kapılarımızı bile kilitlemeyiz. Evini gezdirmişti, dağınık sayılabilecek bir evdi ve şöyle dedi ‘Valla ben böyleyim. Birileri geliyor diye evi toplama telaşına giremem’’ Çok sevmiştim bu sözü. Ben ev dağınıkken insan çağramıyorum eve. Neyse Madds’ciğimin fotosunu ekleyip tüyeyim

3 yorum:

  1. Mads'e yakışıklı diyeni ilk kez duydum :) Karizmatik belki ama çirkin bir adam değil mi o ?
    Nordic atmosfer deyince şöyle bir iç çektim. (Mads'in Hannibal'den beri hastasıyım ayrıca). Gerçekten o topraklar bu kadar başka mı acaba? Rita isminde dizi var Netflix'de bilmiyorum izledin mi. Bir bölümde bunlar öğrencileri İsveç'e götürüyor ve İsveç'li güvenlik görevlisi Danimarkalılara öyle şeyler söylüyor ve öyle davranıyor ki sanki Danimarka o bölgenin Ortadoğusu :)))) Hayretler içinde izlemiştim o kısmını, bulursan izle, bu işler çok çok acayip !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu görünce güldüm Benim çirkin erkek sevdam böyle bir şeydir işte, dayanamam. Kıvanç Tatlıtuğu’u, Brad Pitt’i çirkin bulur buna yakışıklı derim. Bana çok yakışıklı geliyor. Görselliğim bir yerlerde hasar almış olmalı. Mesela koca kafalıları da anlayamıyorum. Aaaa bu koca kafalı mı diyorum Danimarka’ya gitmeden önce izlemiştim bahsettiğin diziyi, oradaki öğretmenlere de bahsettim; aman iyi ki başımızda onun gibi bir deli yok demişlerdi.

      Sil
    2. Aaaa tamam bahsi geçmişti aramızda hatırladım şimdi.
      Sanırım çirkin ama başarılı erkek sihri diye bir şey var. Erdal Beşikçioğlu mesela.

      Valla şurada kız kıza laflıyoruz, Bülent Ersoy'un da dediği gibi erkek deyince ben ''parlakçıyım'' :) Güzel adam seviyorum; dün Outlander ilk sezonda Sam diye bir İskoç'a rastladım misal :) Abovvv..O İskoç kıyafetleri bir erkeğe bu kadar mı yakışır !

      Sil